Sunday, March 24, 2013

Interneti märgenditest

 

Folkosnoomia ehk märgendite süsteem internetis on teatud juhtudel väga kasulik. Ja nagu see süsteem alguse sai ehk veebilehtede järjehoidjatest, siis mina tunnen just sellest lihtsast märgendusviisist kõige rohkem kasu olevat :)

Siiski arenes see teema ja tänaseks on see ka võimalus erinevat sisu kokku sobitada. Minu esimene mitte nii hea kogemus oli just Facebookis, kus minu pilt sai märgitud. Minu teadmised ja viitsimus FB featuuridesse süveneda ei olnud kuigi suur ja siis oli üks päev huvitav üllatus, kui nägin, et mis sest et ma ise polnud pilte endast üles laadinud, olid minust mõned pildid siiski olemas. Tundsin, end natuke nagu paljastatuna :) Praeguseks olen sellega harjunud ja no pole tegelikult hullu midagi.. kuigi eks kurjamid saavad sellist asja kindlasti ära kasutada.

Positiivse poole pealt - erinevad märgendid aitavad leida sobivat sisu. Nt Picasa piltide sildistamine, mis võimaldab otsingumootoril leida just sobiva sildiga ehk sisuga pilte. Eeldus on loomulikult, et omanik on need sildid lisanud ehk tahtnud, et need oleks lihtsamini leitavad.  

Kokkuvõttes, märgendid on mõnus võimalus interneti otsinguid lihtsustada ja sisu kokku sobitada ja neid saab kasutada nii heade kui paraku ka halbade kavatsustega.

No comments:

Post a Comment