Saturday, March 16, 2013

Kui mulle helistaks Jimbo Wales ja küsiks kuidas Wikipediat paremaks teha...


Njaa… seda oleks siis hea jah pigem ette teada, kuna kui esialgu teemale mõtlesin tundus paras pähkel. Hakkasin juurdlema, et palju ma siis üldse tean Wikipediast ja palju ma seda kasutan.
Tuleb välja, et kasutan küll, aga pigem nii, et googeldan miskit ja tihtipeale saan seepeale Wikipedia vastuse ja siis juba lähen vaatama. Kas siin oleks arengukoht? Kuna tekib küsimus, et miks ma nii teen, miks ei lähe oste wikipediasse otsima? Tuleb meelde, et olen ka otse Wikipediast otsinud, aga sobivat vastust ei ole olnud nii lihtne leida ja google on seda teinud paremini. Vahest googledan kohe nii, et otsisõna + wikipedia, kuna tegelikult tahan just sealt vastet leida.
Seega otsingumootori parendamine oleks üks mõte.
Edasi mõtlesin, et millistel juhtudel kasutan Wikipedia andmeid ja meenus kohe üks töö situatsioon, kus oli vaja leida erinevaid mõisteid testimise vallast. Ja kuigi nii mõnigi Wikipedias kajastatud mõiste tundus päris hea kvaliteedi ja sõnastusega, siis siiski otsisin vasteid pigem standarditest, kuna ei tundunud eriti usaldusväärne tsiteerida Wikipediat. Ühesõnaga kasutan Wikipediat nö isiklikku huvide suhtes, kui aga vaja viidata töös usaldusväärsetele allikatele, siis ei eelista ma Wikipediat. Jah.. aga miks? Vot siin ongi konks, mulle meeldib Wiki idee, et kõik võivad osaleda ja samas ei pea ma seda teatud olukordades usaldusväärseks...
Nii et, usaldusväärsuse tõstime on teema ja seda ma ka googledasin natuke ja mõtteid, kuidas seda teha on palju aga enamus on bürokraatiat lisavad -  see aga võiks Wikipediale saatuslikuks saada… Üldiselt tundub, et Wikipedia tegeleb aina rohkem sellega, peaasi et üle ei pingutata ja Wikipedia jääks ikka Wikipediaks.
Kokku, siis kaks ideed sel korral…

No comments:

Post a Comment